19.12.07

Jullovets början

Min vana förtrogen är jag sen med alla julförberedelser. Idag köpte jag de första julklapparna och då e de 5 dagar kvar tills aftonen. Då spenderade ja ändå största delen av min både måndag och tisdag på stan... Ja e ytterst ineffektiv då ja e på semester. Nåja, men nu har ja iaf de flesta klapparna, ännu 4-5 kvar... O så ska ja paketera o pyssla kort. I nåt skede borde vi julbaka när alla barnen e hemma nu, o den 23dje dagen går traditionsenligt åt till att städa.

Efter att ja skrivit min sista tent den 13.12 va ja ute o äta me Jenni. Hon är en supertjej som ja umgås mest med i skolan och också på fritiden. Sen for vi hem till henne o laga mat till kvällen o lyssna på musik o hade de skönt. Anna (den andra av mina nya skolvänner) kom också dit. På kvällen åkte vi sen till en annan studiekompis o firade jullovets början med musik o mingel o på senkvällen gick vi alla sen på kursfest. Hela dan va så otrolit lyckad, säkert till stor del för att min stress för hela läsåret var totalt borta. Ja hade ren börjat det goda humöret me o sitta me tomteluva på i tentsalen <:).

Nästa morgon vakna ja kl. 12. Va otroligt skönt, helt obeskrivligt avslappnande. Henrik hade märkt att ja va alldeles stresslös. Dagen gick åt till ingenting, några kort hann ja skriva o sen måste ja skynda till butiken. På kvällen va ja på julfest o fick hälsa god jul åt alla svenskspråkiga studiekamrater. På lördagen vakna ja igen ca 12 o gjorde inget innan församlingens julfest. Den va rolig o massor me folk hade kommit :). På kvällen spela vi trivial pursuit o hade trött-skoj. På söndagen fick ja äntligen röra på mig sen länge, ja va me Jenni på gymmet o sen på kvällen o spela hockey - ack så skönt!

Måndagen gick åt till shopping, ja fick dock inget köpt, satt bara på lunch o kaffe me Anna o gick runt i butiker o babblade. Nejmen ja köpte ju två Celine Dion biljetter! Så nåt smart uträtta ja den dagen också :P. Så ja ska fara på Celines konsert den 9.6 :D Jippii!!! På tisdagen träffa ja Anni o gjorde ungefär samma som på måndagen, fast ja fick en del saker uträttade som har väntat i evigheter. På tisdagkväll spela vi lätkä igen då Jan kom hem. Idag ha ja vari i Östra Centrum o julshoppa, ja har verkligen hunnit köpa presenter då ja int har stött på en massa vänner som man blir o babbla med (de gör man alltid i centrum). Imoron ska ja försöka köpa sista klapparna i Jumbo o på fredagen ska ja på Lyrans o Akademens julkonsert :)

Jullovet ska ja fira hemma, med en snabbvisit till Kokkola till nyårslägret. Efter julen ska ja fortsätta shoppandet, för de hinner man verkligen aldrig med då de e skola. Ja har en del saker som bör uppdateras i garderoben o på skohyllan o reashopping e allti roligt :D! Sen ska ja försöka hinna med de saker som ja sa att ja sku göra under jullovet, men före jul kan man itne göra annat än förbereda julen så då hinner ja int ännu börja me tidskrävande handarbeten mm. Hoppas ni alla vänner får ett fint jullov! Ta o njut av ledigheten!

3 comments:

Hejafreja said...

om du behöver julreashoppingbuddy så ställer jag upp :D

Anonymous said...

Roligt att höra om hur ditt jullov har börjat! Mitt jullov inleddes också idag! Jag har varit på toppenhumör hela dagen, och det pirrade i kroppen redan när jag vaknade!:D Idag på kvällen har vi bakat pepparkakor här hemma!:) Hela familjen är nu samlad. Ha en bra fortsättning på lovet!

Anonymous said...

Tack Freja! Oj va rolit Sofie när hela familjen är samlad :) Så ska de vara på julen :)

//Hanna