1.12.07

Glad lillajul!

Äntligen är lillajul här och adventstiden! Bästa tiden på året verkligen! Min lillajul började med skolans lillajulsfest på torsdagkväll, sedan igår hade vi nanojulfest hemma enligt traditionen, med glögg ch pepparkakor o jultårtor o gott sällskap. Idag på morgonen hämta tomten julkalendrar och vi fick öppna första luckan :). Sen ikväll ska vi på lillajulsfest o imoron e de första advent. Härlit härlit!

Min vecka har varit händelserik som vanligt. Ja har av nån anledning inte samma iver att läsa många många timmar per dag som förut, men int tar ja nån stress för det som blir slarvigt läst heller. Vi har nämligen nästa vecka 2 dagar skola och veckan efter det ledigt, förutom tent på Luciadagen. Så tid finns. På måndagen hade jag en skön ledig kväll efter ett hektiskt veckoslut, ja titta på High School Musical 2 och slappade :). På tisdagen va jag ledig, men ja satt på bibban, gick på bailatino och spelade volleyboll. Onsdagen va hockeykväll och torsdagen badminton. Igår spela ja fotboll o ida ska ja bara läsa på dagen. Ja steg upp först halv 12, vilket va jätteskönt, men nu rinner tiden iväg :P

De känns verkligen roligt med jul så småningom. Julstädning o så pyntning :) Julshopping o adventsgudstjänster o julkonserter och julfester. Sen vet ja att ja int nästa vår behöver läsa ti nå inträdesförhö, utan får igen gå tillbaka till de härliga studierna :) De känns faktist lite vemodigt att lämna skolan och alla nya vänner för hela julen, som tur finns Facebook :) Åh så skönt de dock kommer o kännas me en månad ledig tid, halleluja! :D

Ha en välsignad adventstid!

2 comments:

Anonymous said...

När får du jullov? Min sista tent är 20.12 och då först får jag fara hem. Ina blir ledig redan helgen före mig!

Hanna said...

Ja får jullov redan 13.12 så ganska skönt :) Fast de känns nog redan nu som jullov, ja vet itn varför, men ja e jätteavslappnad :D