22.7.07

Kristi förklaringsdag

Jag njöt av att vara i kyrkan idag. Det var vackert väder, jag hade vänner&familj i kyrkan och de kändes bara så skönt att få komma nära Gud. På sommaren kan de hända att vi missar några söndagar då o då och särskilt då märker ja hur ja trivs med att gå i kyrkan. Hur ja uppskattar liturgi, psalmer, Guds Ord predikat för hela församligen, nattvard. Predikan idag var också fin. Petrus, Jakob och Johannes fick komma med Jesus upp på berget. Där var allt härligt, de fick vara tillsammans med Jesus och de fick se Mose och Elia. Gud talade till dem däruppe. Då tyckte de att det var så härligt att vara att de ville stanna där. Men de va int Guds plan, utan de skulle gå till folket och dela med sig av det härliga, dvs. evangeliet. Ja tänker på dehär nu före Pieksämäkilägret eftersom det alltid brukar vara så roligt där att jag sista natten och sista dagen blir lessen när ja vet att lägret är slut. Pieksämäki brukar verkligen vara härligt och jag ser alltid framemot det och det uppfyller alltid mina förväntingar. Men meningen e ju då att vi ska ta me oss av det härliga o dela med oss av det med våra medmänniskor. Föra budskapet vidare. Kristus har delat med sig av sin härlighet för att vi skall få uppleva det och ta emot förlåtelsen och efter döden leva med Honom för evigt. Där har vi nåt att se framemot!

1 comment:

Anonymous said...

AMEN!