7.12.05

Kryssning+vänner=lite sömn

Jag vet inte alls hur jag skall börja skriva. Detta är därför den sämsta inledningen som man kan tänka sig eftersom man aldrig skall skriva att man inte vet hur man skall skriva. Just så. Idag kommer det verkligen inga smarta funderingar eftersom ägaren till denna blogg är otroligt trött.

Jag vaknade idag 7.33 då pappa kom och frågade om jag ville ha skjuts till skolan. I min yttersta dumhet hade jag igår berättat att jag började kl. 8 så ja kunde inte göra något annat än stiga upp o fara iväg. Usch. Fysik på morgonen och ogjord fysikräkneövning efter föreläsningen. det absolut värsta sättet att börja en annars också trött och dålig morgon. Men nu är allt detta gjort och jag börja så småningom vakna. Antagligen kommer jag dock att somna på kemiföreläsningen ändå. Det är ytterst ofördelaktigt eftersom jag nu har missat en veckas kemiföreläsningar p.g.a. fysiktent, studentdimission och kryssning. Väntar bara på att skoldagen skulle ta slut så att jag skulle få åka hem och sen fara o spela volleyboll.

Jag tycker om att berätta händelserna i fel ordning så att ja börjar från det som nyss har hänt o går bakåt från det. Märkte just detta. Jo, angående biskopen o allt drama med 6-files kursen så har biskopen svarat mig och jag har fått en bok om kyrkans officiella ställningstagande till sex, äktenskap och sådant. Biskopen har också lovat ta till vidare åtgärder. Så nu är det över för min del.

På fredagen var jag på Kikas studentdimission i gymnasiet. Det var roligt att få se gamla lärare och några elever också, men dimissionen var dålig. Jag är nog så glad att jag blev student på våren för fastän man firar självständighetsdag i samband med dimissionsfesten var hela tillställningen en flopp. Hela grejen tog ca 40 minuter, rektorn hade ett uselt tal till studenterna som istället för framtiden behandlade historien och media och rektorns självständighetstal var kort o intetsägande. Övriga programmet var studentsången och Vårt land (obligatoriska sånger) och ett kort musikframförande. Allt var så ofestligt och tråkigt som det kunde vara. Men i varje fall fick vi skratta gott åt vår stackars gamla skola.

Fredagen fortsatte med städande som hade börjat redan för många dagar sedan. På kvällen for ja o hämta Johi o Sofie från som hade kommit til Helsingfors med tåg från Kokkola. De skulle stanna hos oss till tisdan o däremellan sku vi på en kryssning tillsammans med dem. På fredan kom Tommy o hälsa på dem för att han itne kunde vara med på vår roliga filmkväll på lördag. lördag dag spelade vi sähly o sen på söndan for vi till båten. Resan var absolu en succé trots att ja int fick nånting shoppat. Johi o Sofie shoppa massor i Stockholm o på båten o sen åt vi massor o sov lite. De va allt. Jo, vi skratta helt massor o dansa lite också.

På tisdag morgon kom vi tillbaka, åkte via självständighetsgudstjänst hem o sen förde vi tjejerna till tåget. Vi hade nog en minnesvärd resa och mycket sömnskuld. Sen fredagen hade ja sovit mycket få timmar per natt o fastän ja hade tänkt sova mycket föregående natt blev det bara 6 timmar.

Trots att mina ögonlock tidvis stängs har ja ändå lyckats få en hel del skrivet. Nu måst ja tyvärr gå på föreläsning. Oj va ja e hungrig. Hittar inte på nåt att avsluta med. Ja skriver o sen trycker ja back. Dålig text. I alla fall fick jag det nedskrivet som jag hade på hjärtat.
Non scholae sed vitae discimus

2 comments:

Anonymous said...

=)
Låter som ni fick ett bra veckoslut. Sånt brukar medföra att man får pruta lite på sömnen ;)

Trevlig adventstid!!

Hanna said...

Jo, vi fick ett härligt veckoslut! Kolla gärna Johis blogg för hon har skrivit så bra om allt som hände. www.godsangle.blogspot.com

Ha de bra, Hanna