10.12.05

Den störste i himmelriket

Barn är utan tvivel de härligaste varelserna på denna jord. Jag råka på onsdagen komma hem samtidigt som grannen och den yngsta av hennes 7 barn. Den yngsta är en 5 årig flicka, otroligt intelligent och söt och rolig. Hon är den enda flickan i familjen och därför får jag ganska ofta leka med henne då jag också är den enda flickan i min familj. Men för att återgå till onsdagens händelser... Ja fråga flickan om hon önskat sig nåt till jul o hon sa att "inget speciellt". Men sen berätta hennes mamma att hon nog önskar sig en viss ponny. Alla i familjen vet att hon vill ha just den ponnyn, men hennes mamma har sagt till henne att den e ganska dyr. Så berätta mamman då till mig att hon hade svarat "mut mä toivon sen joulupukilta". Ja tycker de var ett så sött svar :).

Barnen i min barnklubb är också ytterst söta. De finns en liten pojke som alltid leker jättetuff när han e me de andra killarna, men sen när jag ser honom ensam eller när ja säger hejdå efter att ja ahr fört dem till Eftis så kommer han alltid o kramar mig o säger att "vi ses nästa gång". Sen finns de en flicka som varje gång säger att hon hoppas att ja sku kunna krympa så att ja sku få komma med dem till Eftis o leka :). Alla mina klubbarn e så toppen! De e de bästa lärjungar ja har sett för varje gång hämtar en av dem någon ny kompis till klubben så att han/hon också skall få lära sig nåt om Jesus. De skäms inte det minsta att de är kristna.

"Då kallade han till sig ett barn och ställde det mitt ibland dem och sade: "Amen säger jag er: Om ni inte omvänder er och blir som barn, kommer ni inte in i himmelriket. Den som ödmjukar sig som detta barn, han är den störste i himmelriket. Och den som tar emot ett sådant barn i mitt namn, han tar emot mig." Matt.18:2-5

2 comments:

Jossan said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Jossan said...

Hej Gulle!!
jätte fin inlägg du skrivit, din granne verkar otroligt gullig och söt!:) jag håller med dig att barnen är de härligaste varelserna på denna jord...även om de kan vara smått irriterande ibland...men så ska ju små barn vara!!:) bara två månader kvar tills jag ska bli moster....väntar ivrigt...!!:) ha det så bra vännen!! Kraamar!! GDV