4.11.13

Utmanad till 10 frågor!

Blev utmanad av Freja (ska tagga henne här så fort jag kommer på hur man växlar mellan välilehdet på den nya Windows 8an). En utmaning tar jag alltid emot så här kommer några roliga frågor och försök till roliga svar, vassegoa.

1. Om du skulle vara ett djur för en dag, vilket djur skulle du vara och hur skulle du spendera din dag?

Ja sku säkert välja att vara en delfin. Ja sku få simma långa distanser och hoppa i vattnet och uppleva livet under ytan på ett helt nytt sätt. Att simma en hel dag i varmt vatten o leka med delfinkompisar sku måsta vara superskoj!

2. Om du fick vara världsbäst i en sport, vilken sport? Och varför?
Såklart en sport som jag själv håller på med. Beachvolley sku nog vara alltför roligt o vara världsbäst i, då sku ja dessutom vara riktigt brun och ha fått resa i olika delar av den varma världen och se olika vackra stränder.
3. Vad är det absolut mest osexiga egenskapen du kan tänka dig hos en annan individ?
Freja svarade bra med självömkan (inte samma som dåligt självförtroende), kopplat med det att inte älska sig själv och inte ta hand om sig själv. Men också motsatsen - en självgod person, narcist, egocentrisk.
4. Om du bara fick bära en färg för resten av ditt liv (kläder, accessoarer m.m), vilken färg hade du valt?
Ni, kära bloggläsare kommer att tippa på rosa/pink, men icke, jag tror jag skulle köra med olika nyanser av grått.
5. Föreställ dig ett parallellt universum och att du möter dig själv för 10 år sedan, vad hade du sagt till dig själv?
Ojdå. Hanna 16 år,  på gymnasiets första klass. Väldigt nördig och dålig klädstil, åt mycket på McDonalds och läste mestadels.  Men väldigt viljestark och envis, höll fast vid sina principer. Jag skulle ha sagt mig själv att "keep up the good work", men att skolvitsorden kommer inte att betyda ett jota i framtiden. Ta det lugnt. Men hon var nog på god väg vad kommer till tro, jag skulle ha uppmuntrat henne att lita på Gud som hon redan gjorde.
6. Vilket är ditt absoluta drömyrke, om du får hitta på vad som helst du kan försörja dig på?
Det är nästan det jag gor nu - läkare. Men barnläkare på ett inte stressigt ställe sku vara najs. Eller missionläkare på en liten ort med mycket möjligheter att påverka på preventiv sjukvård.
7. Hitta på ditt eget superhjälte alter-ego, vad hade du hetat, vilken hade varit din superhjälte kraft och vilka crimes hade du bekämpat?!
Ja hade bekämpat barn från att fara illa och unga kvinnor för att hamna i fel sällskap. Superhjältenamnet sku vara Nasse-täti, som i likhet med Nasse-setä tycker om barn. Min kraft sku ha varit att se det utifrån om ngn har det dåligt hemma/ i ett förhållande och kunna göra ngt åt saken.
8. Fattar du beslut baserat på logik och objektivitet eller grundade på personlig värdeskala?
Jag tror och hoppas att logik coh min personliga värdeskala går hand i hand, dock inte alltid såklart. jag försöker vara objektiv och frågar ofta många människor till råds och tar emot olika åsikter innan jag fattar beslut.
9. Välj 3 olika sorters sötsaker/snacks som skulle vara de enda 3 du fick äta för resten av ditt liv. Vad hade det varit?
Choklad (Fazers Blå), salmiak, bullar.
10. Vilka 3 egenskaper tror du att din innersta krets skulle beskriva dig med om de fick frågan?
ivrig, omtänksam, "kiireinen" (finns det ett ord på svenska?)
 
Tänker inte utmana någon till, men Jan kunde ju skriva svar på dessa 10 :)

2 comments:

freja said...

tack för svaren :)

Hanna said...

Heh, tack för utmaningen. De va roligt o fundera.