26.2.12

Sonntagschreiben

Idag är det den första vårdagen i Helsingfors, Finland, jess, välkommen vår och sommar! Ja sitter igen, som vanligen alla söndagar, i Parkstad o läser ti tent (okej, ja ha int riktit ännu börja...) o skriver mejl o blog på Henriks dator i hans rum. Han sitter breve mig o spelar lovsånger på gitarren. Såhär ha vi bruka chilla ren då när både Jan o Henrik o jag ännu bodde här hemma. Vi väntar på lunch som mamma o pappa lagar o sen ska vi ut på promenad ti mitt favoritställe Kalkberget :) En skön söndag på alla sätt.

Min vecka i Vasa gick bra. Ja tycker om att arbeta som (riktig) läkare, men främst av allt tycker jag om teamarbetet och att få träffa patienter. Alla e så spännande på sitt sätt och de e roligt att få göra detektivarbete. Jouren är den bästa platsen absolut. Okej, man e stressad 8h/dag hela tiden, för när som helst kan vad som helst komma in genom chockrummets dörrar. Men mest av allt e de roligt för man ser så mycket olika sjukdomar och tillstånd. Människor kan nog leva på så olika sätt och ha så olika uppfattningar om vad som är "normalt". Och att tillsammans med mina kolleger få fundera på vad som kunde vara bästa vården och sedan få patienten frisk - de e bara ganska super! Nåja, ja ska nu int glorifiera det alltför mycket. Ja va dötrött varje eftermiddag ja kom hem till Beccas och sov mest hela fredagen och var helt borta ännu på lördagen och idag ser jag ut som en panda under ögonen. Så nog tär det :)

Ja hade nåt vettigt ja sku skriva också. Va sku de ha vari? Just de, ja sku tipsa om en biisi. Min favorit av Blackeyed Peas, Where is the love. Beskriver i stort sett mycket av mina dagliga tankar. Några urklipp, sen får ni såklart lyssna hela biisin också :)

"What's wrong with the world mama
People living like they ain't got no mama"

"I feel the weight of the world on my shoulder
As I'm gettin' older y'all people gets colder"

"Lack of understanding
Leading us away from unity
That's the reason why sometimes I'm feelin' under
That's the reason why sometimes I'm feelin' down
It's no wonder why sometimes I'm feelin' under
Gotta keep our faith alive 'till love is found"

No comments: