28.3.10

Andligt upplyft, kroppsligt totalt utmattad

Läser igenom mina gamla blogg-inlägg och konstaterar att jag tänker just på samma sätt som jag alltid gjort. Känns skönt att känna igen sig i sina egna tankar. Nu har jag ju dessutom mig själv definierad: jag är en ESTJ enligt Myers Briggs (MBTI).

Nåja, tidigare konstaterar jag att trötthet leder till att känslosuppressionen lättar. Det stämmer. Jag blir känslig och har lätt tom. för tårar och andra mesiga utryck för känslor. På sista tiden har jag haft anledning för dem, men de har inte kommit och så kommer de ibland alla på en gång. Men idag skall jag säga er har jag haft en så bra dag och fått så många frågor besvarade att glädjetårar vore de enda tillåtna i mitt känslosamma utmattade tillstånd. Men kaikki kääntyy vielä parhain päin. Så e de bara!

Mitt år med ledarskaps- och lärjungautbildningen är nu färdigt, tyvärr. Nu väntar bara en praktik och min resa till Kenya. Ja den har jag inte nämt något om: jag åker till Kenya som missionspraktikant via SLEF i juli-augusti denna sommar. Men efter ännu en lyckad upplyftande gemensam helg fylld med kristen undervisning kan jag intet annat än bara tacka. Det har varit en god tid med den gruppen och jag hoppas få återse alla flere gånger! Och sådan andlig tillväxt och chans att komma närmare Gud. Helt härligt välsignat. Näin se vain on!

Sömnen och all annan sort av vila har blivit till ett minimum, medan program och stress har nått maximum. Vi skall försöka jämna ut det nu på påsken. Det skall bli ack så bra. Ser framemot påsken verkligen! God tid med Jesus är nog vad stilla veckan skall innebära och påsken desto mera. Jepajee. Nu lovsång, Bibel o sen sömn lr nåt.

No comments: