9.7.08

Sommarvardagen fortsätter

Tre dagar jobb på Blomsterfonden bakom mig. På måndag sparkade allt igång igen efter ett väldigt avslappnande veckoslut. Till en början trodde jag de sku vara tungt att fortsätta igen, men nu känns de nog skönt igen. Skojiga arbetskamrater o roliga o snälla pensionärer gör de hela värt det :). Men någon vanlig vardag är det inte fastän man jobbar. De e sommar, dvs frihet från allt som kallat obligation. Vädret kunde vara bättre, men int lider jag (ännu). Fick igen festa på jobbet iom 100-års kalas o festligt va de! Fester har pågått nästan hela veckan. Sen ha ja fått mer ansvar också, vilket känns bra, int alls tungt eller jobbigt.

Cyklingen till arbetet fortsätter, sen har ja varit en gång till gymmet och idag spela vi 2+h fotboll-skööönt! Sen ha ja vari några ggr med Carla o promenera, väldigt uppiggande och avslappnande. Nu har jag två lediga dagar framför mig, då tänker jag shoppa ena dagen, hoppeligen spela beachvolley på kvällen, simma&sola andra dagen. På lördagen fyller Henrik 20 år. Lilla broder är inte sen mera tonåring :. Hu vad vi åldras snabbt. Nå, de blir kalas då o sen sku ja ha en handfull program, men de skippar jag då väl. Samma typer borde jag få träffa följande lördag...

Vill bara konstatera att det är sommar. Det märks. Bara alltför skönt. Liv liksom.

No comments: