16.7.08

Romantiska filmer

Det bästa sättet att helt ta spänningen ur ett inlägg är att i rubriken avslöja precis vad inlägget kommer att handla om :P. Så att alla som inte bryr sig om romkom eller romdrama slutar läsa innan de eg. börjat. Sanningen är dessutom att jag nu har alltför mycket tid och trots att jag om dagarna går och funderar på viktigare saker som jag vill skriva om har jag ofta på kvällen helt glömt bort det. Men igår kom ett sisådär seriöst inlägg så idag får de vara ett lite kuckligare (premiär för det ordet på bloggen).

Till allas stora oförvåning är jag en vän av romantiska filmer. All hömppä, chickflick elelr vad ni än kallar det går hem för mig (annat är det med skrämmande filmer, huj!). Carla brukar säga att rima ei ole korkealla när vi går på film, för vi brukar välja de tjejigaste filmerna (som enligt henne då inte alltid är på så hög intellektuell nivå). Jag diggar ändå oftast våra filmval. Men så finns det en skillnad på romantisk film och filmer som verkligen är romantiska (filmer som får även den tuffaste tjejen att gråta). Okej, regissören kan använda fula trick för att få till stånd nyyhkyeffekt, men jag avslöjar nu en hemlighet om verkligen äkta romantiska filmer. Tricket bakom dessa filmer (av vilka jag senare ger exempel) är att huvudrollsinnehavarna (vilka då oftast är 2st, en flicka och en pojke) påriktigt, irl, är kära :). Det händer mig ibland att jag tycker att en film var särskilt romantisk (fastän den kanske bara var normal hömppä) och sen senare när jag kollar upp skådisarna (ja, jag gör det faktist) så är de påriktigt ihop. Så trots att de är goda skådespelare så blir de en åkthet i filmen då det faktist är riktig romans, förtjusning och kärlek pojken och flickan emellan. Mii rili lajk. Exempel på sånahär filmer är A walk to remember, The notebook, High school musical, Step up (säkert många fler, ni får kommentera om ni vet fler).

The notebook är annars också en helt ljuvlig film. Jag ska ordna en filmkväll för åldringshemmets sommarflickor där vi ska se den filmen. With every great love comes a great story. Kolla alla härliga videon på youtube :). ååh är ordet.

2 comments:

Hejafreja said...

kuckel o kuckla e kanske dom ord som använts mest av oss, men fyndigt att föra det till ett adjektiv också (kuckligt). borde införas i SAOL.
Kucklar bäst som kucklar mest.

Otto Granlund said...

Hejpådej Hanna!
Romantiska filmer e jees. (ja måste ju kommentera på någo vis, under det att ja i förbifarten nämner att ja e tillbaka på blogger i adressen ottoalexej.blogspot.com jeejee)

Alles gutes! :)

Otto