15.7.08

Ledig dag

Åh skönt. Vakna till frukost, chilla. Städade hela mitt rum från topp till tå idag, fiiint :) Sen va ja på en lång skön lenkki, mera sånt! Sedan åkte ja in till stan, kollade lite små butikers rea, men va int alls på det humöret. Kl 17 hade Carla o jag en filmdejt med Step up 2 - the streets. Väldigt predictable och klichéig, men danserna va superfina. Om man kunde det ja... Sen hem o laga couscoussallad och fruktsallad o sen en ledig stund vid datorn. Ska ännu duscha o studera Bibeln så avslutas min perfekta dag :).

På min joggingtur fundera jag på prioriteter. Det syntes nämligen på mitt rum att städning eller ordning och reda inte står högt på min lista, men oj va skötn de känns när rummet e snyggt ;). Motion kändes också bra, de står nog ganska högt på listan och ibland sker det så automatiskt, men sen då man hamnar planera in det känns de jobbit att också försöka hinna med det. Ska nu försöka komma med en prioritetslista, vad är viktigast i mitt liv.
1. Min tro och min församling. Gud, Jesus, förlåtelse, himmel.
2. Familj, vänner, ha roligt (dessa kopplas ihop med varann)
3. Arbete, studier. Församlingsarbetet hör ihop med 1. och 2.
4. Sport, motion, kondition. Hör ofta ihop med 2.
5. Äta och äta rätt. Vill hinna äta de goda grönsakerna o frukterna.
6. Kläder, krämer, skor, väskor. Kan kopplas ihop med 2.
7. Dator. Facebook, email, blogg, youtube, massa saker. Tiden för detta borde begränsas!
8. Ordning och reda, hushållning, städning. Detta kan vara kul, men kommer ofta inte så högt.

R Kelly - Worlds greatest

No comments: