21.3.08

Påsklovsglädje

Idag är långfredag, kyrkan var helt klädd i svart, liksom besökarna. Sorgedag (som dock leder till oerhörd glädje), men jag vill berätta om min roliga gårdag. Igår fick jag träffa gamla gymnasievänner, gå på lunch och dagsbio. Romantisk hömppä e de bästa att nolla hjärnan inför lovet :D. Ingen läsning för min del, fastän mina nördar till vänner ringer och berättar hur de sitter på bibban :P. Usch va nördigt. Innan ja träffa vännerna va ja på Intersport o relaxshoppa. Jag behövde springskor och de e så avslappnande att få shoppa när ja nuförtiden så sällan har tid för det. Ja hitta de perfekta springskorna (Adidas AdiStar cushion), sen råka butiken ha slutförsäljning så man fick 2 par skor till priset av 1. Så bland modellexemplaren hitta ja ett par Nike sprint sister i silvrigt läder, likadana som ja har i svart: alldeles superfina! Så ja kom hem me två par skor igår då.
Efter skärtorsdagens nattvardsgudstjänst firade vi gemenskapsmåltid hemma. Tänk att vår familj också nu har blivit en sådan som bara lyckas samlas med hela familjen under högtider :D. Nåja, men de va en god och jätterolig middag me gott vin o fisk. Efteråt musicerade vi o hade ännu riktigt skoj, för att sedan gå o sova vid midnatt. En riktigt riktigt skoj dag. Bra inledning på påsken.

No comments: