27.3.08

Bloggar, läsning, os scaphoideus och Bäägs

Blogg. Nymodigt, skönt att få skriva av sina tankar, tar ibland alltför mycke tid, ett sätt o påverka. Tänk på det.

Nu har jag tre dagar av överarmens anatomiläsning bakom mig. Vet precis varifrån o vart alla blodkärl o nerver, ben o muskler går. Underarmen imoron ännu. Skönt att få läsa när man har tid på sig o verkligt mysigt rentoga kläder :D. Imoron ska ja nog dra på mig jeans, men då man bara ska läsa känns de ju närmast onödigt.

På måndagen försträckte jag handen o har haft den invirad i förband. Skadan roade nog de flesta studiekamrater efter vinterns blåa öga :P. Nu va de fotboll som va orsaken, målvaktsinsats närmare bestämt. Som tur låg skadan närmare os scaphoideus o inte femte falangen, för annars kunde en beläst läkarstuderande ha tolkat in ett slagsmål med knytnävarna :D.

Imoron e de ungdomssamling. Vi har en gästtalare och väntar besök ifrån Lukas. Hoppas på ett välsignat veckoslut, tiden kommer nog att gå åt till församlingsverksamhet och anatomi. Men bådadera e riktigt kul. Längtar efter ett riktigt upplyftande kristet läger. Tips anyone? Nästa veckoslut bär det sedan av till Åbo och Vasa (OBS! Sofie, Netti och Melinda) på spexturné med Thorax. En föreställning i vardera staden, tidtabellen verkligt oklar.

Nästa onsdag Galna Dagar. Riktigt täpinöissä redan. Anna fick jobb där, jeij :) Jag ska bara shoppa.

2 comments:

Annie said...

Oj, nu fick du min uppmärksamhet! Berätta mer, vad är det om? Och när du vet datum, let me know!

Hanna said...

De e fredag 4.4. i Vasa, ca kl. 18 eller 19 och ordnas antagligen av Vasa nation. Spex, dvs teater där publiken medverkar, framfört av medicinestuderanden och jag spelar med i orkestern :D. Ja berättar mer om var, när o hur när jag får veta. Men fredag e de. Sen e de sits efteråt o vi åker mot Åbo på lördagmorgon, men ja umgås gärna fredagkvällen med er :).