13.2.06

Vårt dagliga bröd giv oss idag

Idag hade ja zero money. När jag for hemifrån hade jag ännu pengar, men sen skulle jag posta en hel del kort och brev, o de va dyrt. Ja hade ringt ti posten i förväg för att kolla hur dyrt det egentligen skulle bli, men då fick ja köa 7 minuter o tanten i andra ändan av luren kunde inte förklara nästan nåt. Nåmen, i varje fall, tog mina pengar då slut o så skulle jag sitta 6h på bibban utan nånsomhelst mat (okej, ett äpple).

Då ja hade suttit dryga 4h o läst o funderade på stället i Fader vår som lyder "vårt dagliga bröd, giv oss idag" och undrat varför jag nu inte hade nån mat fastän jag tyckte att jag egentligen borde ha det kom en kvinna o kastade två Marspatukkan på mitt bord! Alltså de va så coolt! Ja hade redan tänkt att eftersom jag inte var i nån dödsfara behövde ju Gud inte ge mig nån mat, men ja önskade ändå att ja skulle få nåt smått och så hände detta! WOW! Gud svara på bön!

Nu ska ja gå på alfa o få veta ännu flera underbara saker om vår Gud och speciellt om Den helige Ande. Ha de bra och GLAD VÄNDAG till alla mina härliga vänner!

6 comments:

Anonymous said...

Coolt med bönesvar :)

Anonymous said...

Nej va fint dedär med Mars! Vet du nå vem kvinnan var?? ... GLAD VÄNDAG TILL DIG OCKSÅ!! Hoppas du har det bra i Helsingfors! Och fortsätt kämpa med läsandet!! Kram! GVMD!

Anonymous said...

d va alltså Sofie som skrev dedär förra inlägget!;)

Jossan said...

aaaa....va fint...Gud vsrar verkligen på våra böner!!:) bra att du fick något att äta..! precis som sofia så säger jag att "lycka till, och fortsätt kämpa med läsandet!!!":) ses om två veckor gumman..orkar int vänta!! Kramar! Guds välsignelse!!

Anu said...

hejsan!!!
Hoppas du kom tillbaka välbehållen från sverige. Ville bara säga Grattis, så här lite grann i efterskott... man säger ju att det är tanken som räknas o jag tänkte hela dagen igår :D Ha ett bra sportlov, kanske vi hörs via msn ifall pappa fått installerat det hemma i skogen. Have fun och frid

Anonymous said...

Tack tack! Hoppas din far har lyckats med det, det vore ju oändligt tråkigt för dig att inte KUNNA ha någon kontakt med bättre, mera hyfsade, vackrare och smartare samt mycket anspråkslösa helsingforsare :P HA de bra däruppe o försök bli vis :)
//Hanna