26.5.13

Münchensaknad

När sommaren äntligen har kommit och jag har insett det och glatt mig över att få fira min första sommar på 4 år i Helsingfors så kommer också den lilla saknaden av förra sommaren i München. Det var en underbar tid och ikväll när Bayern München vann Champions League kan jag inget annat än hoppas att jag skulle vara i München. Jag har också haft lite tätare kontakt med utbytesvännerna och skulle vilja se dem igen efter att nu 1 år snart har gått sedan alla våra äventyr :P

Nåja, för att vårda min längtan eller kanske göra den ännu större gick jag och läste min gamla Tysklandblog. Idag är jag glad att jag skrev blog under utbytet och funderar över hur lite tid jag nuförtiden har för mig själv jämfört med vad jag hade i München. Här kan ni läsa om förra årets final och se en liten video också och går ni hit hittar ni alla andra texter. Tänka sig så bra jag skrev på tyska för ett år sedan!

Nu tar jag natten. Tack gode Gud för allt det härliga du i din nåd låter mig få uppleva! Det är otroligt.

No comments: