7.3.12

En onsdagkväll hos mamma och pappa

Gud är så mäktig att Han har gjort mitt liv underbart från början tills nu och jag kan inte tänka mig ett endaste böneämne jag haft som Han inte skulle ha svarat på. För ett år sedan fick jag ett av mitt livs mäktigaste bönesvar. Hela år 2012 har kantats av bönesvar - mitt utbyte till Tyskland och alla därtillhörande praktiska arrangemang är så perfekt ordnade av den Allsmäktige att jag sitter och rullar tummar för tillfället. Vi ber tillsammans om kvällarna med Johi och på dagarna skickar vi meddelanden till varandra om bönesvar. Ibland till den grad att jag blir rädd över allt vad Gud är mäktig att göra och funderar på om jag vågar fortsätta be :D Vilken nåd att få komma med mina önskningar till världsalltets Skapare, den evige Guden, min Frälsare.

No comments: