12.10.10

Hemma i eget hem med tid för tankar

Det är faktiskt skönt att bo i ett eget hem. Har varit hemma i Parkstad några gånger sedan flytten och där känns ännu också som hemma, men samtidigt har jag ett eget hem. Bra känsla. O Stevie Wonder gör inte saken värre samt en ledig dag med många goda stunder bakom. Livet är en härlig gåva från Gud, ävenom det finns ännu bättre saker att se framemot (himlen).

För att rapportera följdenligt så kan jag säga att jag efter veckoslutet sover som en stock här hemma i Mejlans. Rummet är ännu städigt, men skåpen är tom. i bättre ordning efter lite korgar från Ikea. Ännu sku ja behöva en tvättkorg, ett badrumsskåp och kanske en sänglåda samt vissa saker hemifrån, men mamma säger att sånt ska man ha tålamod med. Så de ska ja.

Om församlingen kan jag orda några meningar. Jag är otroligt tacksam och man kan väl säga att man inser det goda man har först när man håller på att mista det. Fast jag nog ren insett det tidigare. Men så e de bara. Vi får be om Guds ledning för framtiden och att lösningar hittas. Jepjep.

Nu kom Johi o några gäster så nu ska ja sluta. Godnatt!

No comments: