7.5.10

Majmånad

Våren har återigen rusat förbi och plötsligt är det sommar och min kalender e fullspäckad som Stockmann på Galna dagar. Nu springer jag lite i förväg, icke att förglömma att jag ännu har 3 veckor skola kvar. De flesta dagar 8-14:30 skola, okej, praktiskt taget är jag aldrig i tid en 8ans morgon :P. Men de känns bra just nu o gå i skola och det vackra vårvädret stimulerar nog till positiva tankar. O Helsingfors e så vackert o skönt o jees o alltdedär. Digii starkt!

Maj har hittils varit skön. Ja har sovit lite mera än i april, fått bort min aprilangst och all övrig nedstämdhet och Herren har ersatt den med påminnelser om Honom. De e jees. Ja ha börja på en ny bok: Jesus i centrum, därför är jag lutheran. Strålande bok me bra poänger. Träffar ni mig kan ni fråga om den så berättar jag gärna. Ojoj va de e terapeutiskt att skriva.

Nu har jag snart gjort riktiga läkargrejer i kliniken i ett halft år. Ja ha kommi igenom alla tenter o snart väntar en veckas praktik i Vasa. Vissa saker börjar ren bli helt vanliga. Kela på de. Jag som en läkare, int sku ja ha trott att jag stiger i de stora skorna så snabbt. Sen e ja helt färdig för Kenya. De blir bra med paus och något helt utöver det vanliga. Yeah! Ha de bra possen, nu baunssaa ja!

No comments: