12.11.09

Välsignat liv

God morgon alla bröder och systrar i Kristus! Idag har jag stigit upp 0430. Helt för tidigt för att om några timmar vara på lika gott humör som just nu :P. Vi förde mamma o pappa till flygfältet med Henrik och sedan dess har jag polerat mina läderstövlar, duschat, läst dagens bibeltexter, ätit frukost och facebookat :).

Min vardag just nu är brådskande, massor att läsa till kommande tenter och för tillfället också arbete på kirurgernas läkardagar. Allt detta är dock superskoj, ja diggar skola, de e intressant o läsa om bakterier o virus och vad de orsakar. De e märkligt hur obemärkt man lär sig :). Arbetet på kirurgdagarna e kul, ja får träffa läkare och hamstra en massa gratisgrejer :D.

På helgen va ja i Stockholm o de va en uppiggande resa. Skönt att få resa med kristna systrar, all spare time kan man använda till goda (och även mindre kvalitativa) diskussioner :P. Vi fick höra på Kirk Franklin i Globen o de va en cool konsert, tyvärr hann jag inte köpa en CD, men Youtube fungerar prima :). Lyssna på hans sånger Lean on me och Imagine

Alla dagar känns det ju inte som om jag är på toppen av världen. Vissa morgnar är såna att jag helst bara sku sova länge till. Ja har nog konstaterat att jag i grund och botten inte är en morgonmänska. På dagarna kan det kännas att jag bara vill fara hem och på kvällen kan ja ha lust att bara ligga i sängen o angsta. Men lovsång, bön (mer av det, tack!) och bibelläsning för mig helt tillbaka till kärnan. Jii, ee, ess, uu, ess.

Som Gud säger när han avbryter Petrus:
"Denne är min Son, den Älskade. I honom har jag min glädje. Lyssna till honom! [...] Och när de såg upp, såg de ingen utom Jesus." Matt. 17:5,8

Mitt liv handlar inte om att hinna med allt det jag inte hinner med och träffa folk, jumppa, läsa, arbeta mm. Det handlar, igen, om att göra Guds vilja, komma närmare Honom och få reda på den, lita mer på Honom när jag kommer i djupare gemenskap och förverkliga Hans plan med mitt liv genom att vara med Honom, den jag älskar för att Han har älskat mig först. Han sitter och väntar på att jag tar kontakt och vill vara med mig.

Många av dehär pärlorna till tankar kommer till mig under att jag läser min bibelplan. Dethär är svaret på den bönen jag har bett hela sommaren, om att jag skall finna glädje och komma närmare Gud iom bibelläsningen. Han fixar!

"Den vises hjärta gör hans mun förståndig och främjar lärdomen på hans läppar." Ords. 16:3

No comments: