26.10.09

Rocken öppen :)

Godkväll. En verkligen levande blog tänker ni nu, redan två nya inlägg. Jaijamänsan, bloggar man så bloggar man.

En härlig dag efter ett skönt avslappnande veckoslut. Jag blev sjuk på lördag och låg hela den dagen hemma och slöade och sov. Lördag-söndag natten sov jag 11h+2h till, så ca 13h. Sedan steg jag upp sjuk och sjuk. Men 1g Panadol och fröken var pigg igen, sjuk nog att skippa kyrkan och bibelstudiet, men tillräckligt skarp för att läsa den ganzen Tag. Och bra läste hon skall ni veta. Så bra att dagens immunologitent gick alldeles strålande. Dagen guldkantades med ett meddelande om att vi fått vårt hostel i Stockholm till resan om 2 veckor, när vi åker dit för att lyssna på Kirk Franklin. Nu är resan helt betald så allt riktigt bra :)

Idag träffa jag min första riktiga patient. Hon var en finlandssvensk äldre dam, riktigt trevlig och jag var inte så nervös innan och gick med vita rocken stängd. Efteråt var jag riktigt glad och nöjd och sprang ner sedan stolt med vita rocken öppen, haha vilken självsäkerhet :P Kvällen avrundades med en bibelkväll med bra talare och uppmuntrande med tanke på bibelläsninskampanjen. Så allt e jeejee idag. But yes, de e mörkt ute :) Kramar på er, bajs!

Perfekt nytt café: http://www.latorre.fi/

No comments: