19.5.08

Sommarjobbar

Och så kom den dagen då lilla flickan äntligen steg in i vuxenlivet och skaffade sig ett ordentligt jobb över sommaren. Stolt? Njaa, men tungt känns det. Inga lediga sommarveckor och inga dagar som man funderar "vad skall jag göra idag?" Usch va tråkigt. Men lyckligt nog lär jag mig något på jobbet. Jag jobbar på med åldringsvård på Blomsterfonden. Pensionärerna är snälla och arbetsmiljön bra, dessutom får jag ändå åka på Midsummer och Pieksämäki (to-sön) och ha en månads paus från vårdarbetet iom skribalägren på Björkebo. Så de blir nog en mångsidig sommar och ja e glad att ja fick ett arbete som stöder mina studier :)

Ungdomsarbetet tar just nu en del tid, men de e bra att få allt planerat. Ett bra veckoslut med hjälpisarna hade vi också på Björkebo. Sen e de skönt att få återvända till sk. normala rutiner och saker som jag brukar göra då ja int studerar 24/7. En viktig sak har ja också insett: Gud kräver inga prestationer av egen kraft, Han står inte med piskan bakom min rygg, utan Han verkar genom mig i rätt tid och rätt plats. Nu gäller det bara att aktivt utöva tron och se hurdan frukt den bär. Ja ber verkligen att kunna förbättra mig under sommaren.

No comments: