14.5.08

Kesämasu på kesäloma

Och så var dagen här, den fruktade och obarmhärtige, nånejnånej, de e ju sommarlov, hurra! Repliken är från spexet o de e nu helt över. Skolan, spexet o vännerna där, nästan tråkigt att inte få ha den gemenskapen på hela sommaren. Samtidit skönt att få återgå till det normala. För man förändras när man plötsligt börjar spendera största delen av sin tid med helt nya människor. Hoppeligen lyckas jag också förändra tillbaka. Det tror jag att jag gjorde på turnén :). De va en kunnon bra, kunnon bra! turné. Haha för allt jag har gjort, sett o upplevt o alla de roliga människor ja lärt känna ännu bättre :). Ja ha simmat i sjö, solat (+21 två dagar i sträck), sett ett vackert Göteborg, simmat i Poseidon-fontänen, picknickat o bara fått ha skoj med mina medstuderanden. Värd sina stålar :P

Nu e de återgång till sömnig vardag, men sommarlovsvardag, vilket innebär vakande, volley på stranden, jobb, men mest av allt: ledighet och sommar! Hoppeligen hinner ja på många kristna läger också, för nu har ja tid! Idag fick ja va på församlingens vårfest o de va skönt att sjunga sommarpsalmer o lyssna till högklassig musik av bröderna Hilli. Inkommande veckoslut e de Björkeboveckoslut för hjälpledare o sen jobbar ja på Blomsterfonden tills skribalägren i juni&juli. Midsummerlägret hör också till mina sommarplaner. Så sånt.

Idag i Grey's anatomy påmindes jag om att vara den jag är. Och den jag vill vara. Inte låta jobbet/studierna komma för mycket i vägen. Bra att minnas o försöka arbeta på. Jag skall hela tiden göra mig påmind om min frälsning.

1 comment:

Hejafreja said...

jejee bra att de va skoj! sola? din skurk. ja som tänkte ja sku vinna dej i sånt ;) nyinförskaffad bikini. Ses!