27.5.08

Du ska inte tro det blir sommar...

Mitt sommarlov började den 9.5. Det kändes otroligt skönt, men nu har jag redan hunnit glömma den känslan. Jag har träffat mina klasskamrater en gång efter det och var jätteglad att se dem, men märkte samtidigt att ja inte hade saknat dem och att de blir skönt att ha paus från det gänget. Inte personerna, men bara att inte vara med alla dem hela tiden. Men skoj hade jag då jag såg dem :)

Sommaren börjar dock inte samtidigt som sommarlovet. Sommar innebär sol, simning, sena kvällar, värme, vänner, beachvolley, läger, frihet o sånt. Det har ännu inte börjat, men oftast brukar den känslan uppträda först efter alla skolavslutningar. Visst har jag fått sola och simma ivår redan, två gånger då i Göteborg (varmaste vädret jag upplevt denna vår) och två gånger hemma på vardera simstadion (centrum och Gumtäkt). Igår fick jag dessutom cykla länge i kvällsvärmen och solen och ja har cyklat varje mrogon o kväll till o från jobbet. De e skönt o somrigt, men inte heelt sommar ändå. Vädret skall bli bättre. Väntar också på alla studentfester, de e så festligt o ja börjar tänka på min egen fest (fö snart 3 år sen, jaiks!)

Nu börjar mitt rum och allt annat jag borde göra lida av min totally braindead summer. Ja skjuter upp viktiga saker o bara slöar (vilket e skönt de också), men iaf mitt rum borde städas o mina tutorgrjejer nog skötas. Ja fick en del gjorda igårnatt, vilken iofs var en mycket dålig idé. Rummet står nästa på listan, sedan klädtvätt o högst upp nog sånghäftena. Men de finns så mycket som borde bli gjort nu är "man har tid", men då ja int vill ödsla tid på sånt. Ordna böcker, ordna o sätta ut foton, tvätta fönster... Listan är lång.

Mina lediga kvällar har jag nog fått något till stånd. En skön lovsångs- och förbönskväll inför skribalägren hade vi häromdagen och sen va ja o hjälpte till på Re-quest o så har ja legat i soffan o sett på film o varit på gymmet. Tagit de lugnt framför allt, vilket e just de man ska göra på sommaren. Men varifrån hitta motivation att göra saker nu när allting inte går enligt minuttidtabell?

Jobbet känns ännu bra, nu börjar ja komma in i rutinerna och lära mig saker. Uppskattar nog högt hälsovårdarna och sjuksköterskorna, smarta mänskor! Att va ute me pensionärerna är nog en favoritsyssla, men att sköta dem e int så farlit de heller. Synd bara med tunga andrbetsdagar och de dagar ja int hinner till kyrkan. 1 månad borta på skribaläger kommer nog att göra gott. Välkommen sommar!

No comments: