3.2.08

Who's that girl?

Ibland känns det precis sådär (som rubriken säger) när ja ser på mig själv. Hon e dels den flickan som trivs så massor i skolan och e så otroligt tacksam över att få studera medicin och ha fått så många nya vänner på fakulteten. Dels e hon den i grunden lugna tjejen som arbetar som ungdomsledare, går på cellgrupper, bibelstudier och gudstjänster. Jo, dehär är en och samma person, men hon glömmer så lätt bort sig i brådskan. 8-10h i skolan varje dag med sekulariserade icke-kristna gör det kristna livet ibland så svårt. Om hon har tur och får en, eller tom. några nästan lediga dagar hemma finner hon nog sig själv igen, men den flicka som ligger i Guds händer kommer inte ihåg sin Far så ofta som hon skulle önska under de intensiva skoldagarna.

Så, ja missade UK även om ja kunde ha deltagit. Känns trist, javisst. Istället får jag vila, vilket sällan är uppskattat med ett sinne gjort för att prestera. I alla fall har jag idag fått vara på en bra cellgruppsträff och ånyo blivit påmind om mitt förhållande till Gud och mitt förhållande till medmänniskor. Kärlek! Svårigheten ligger bara däri att veta hur man skall umgås med människor. Påverka innanför eller vara utanför. Eller kanske en väg mittemellan. Oberoende borde jag lära mig att helt naturligt komma fram med evangeliet. Personlig kontakt-omvändelse-tro&gärningar. Men kan man omvända bara med gärningar och böner? Hur gå till väga och hur stå emot de frelstelser som man inte vet att akta sig för?

Jag har köpt nya vinterskor och tappat mina vackra Niketennaren. Jag har övat violin några timmar idag och ibland känns det hopplöst med åttondelar. Jag har hunnit med 2 vollispass, en gång fotboll och 2 gympass under veckan. Imorgon hockey.

"Gud välsignade den sjunde dagen och helgade den, ty på den dagen vilade han från allt sitt verk som han hade skapat och gjort." 1Mos 2:3

"Du skall vara trygg, ty det finns hopp. Du skall se dig omkring och trygg gå till vila." Job 11:18

"Den som har kommit in i hans vila får vila sig från sina gärningar, liksom Gud vilade från sina. Låt oss därför ivrigt sträva efter att komma in i den vilan, så att ingen kommer på fall som de och blir ett exempel på olydnad. " Hebr 4:10-11

No comments: