22.11.11

Goda ursäkter för att inte läsa

En av mina stora intressen är att skriva. Numera skriver jag oftast anteckningar från kurslitteraturen, men gärna skriver jag också artiklar i tidningar eller bloginlägg eller smågrejer i mina hemliga böcker eller på telefonen :)

Idag har jag läst mina vänners bloginlägg och därmed fått lust att själv igen blogga. Borde läsa gynekologi, men glöggkoppen, Il Divo och skrivinspirationen vinner. Sitter igen, liksom så ofta annars när jag är ensam hemma för mig själv, och stormyser i köket med levande ljus, julpynt och mycket glögg :) En liten hemlighet om glöggflaskan: ja finner det nästan lika välbehagligt att öppna den glasiga Marlis glöggflaskan som att poksa upp en champangeflaska. Njutningen efteråt är större.

Det är ytterst synd att Facebooks statusuppdateringar och Youtube-länkar tar över ivern att blogga. Att totalt skriva av sig ger mer tillfredställelse och ibland gör man det bara för sig själv, om ingen annan läser inläggen, och då tjänar det det största syftet. Inte att imponera. Haha, men ja hitta statistiksidan på mitt blogger-account. Där ser jag att 21 människor har läst mitt senaste inlägg om församlingen. Intressant, tack läsare!

Efter lillajul och under juletid skall jag definitivt blogga mera. Nu kan jag bara kort berätta att jag har hudinfektion sedan sommaren, jag läser mindre än jag borde, jag jumppar massor, jag grubblar över gynekologi, jag saknar en bönegrupp, jag planerar mitt utbyteshalvår i Tyskland, jag träffar massor vänner, jag skall få ha ledigt under julen, men också jobba.

Fortsättning följer. Njut av lillajulstiden!

4 comments:

freja said...

marli? blossa eller saturnus nästa gång! om glögg ska vara en ursäkt att inte läsa.

Sofie said...

Härligt att du skriver! Jag väntar på fortsättningen! :) Här har vi inte ens inlett juletiden. Ingen glögg än, inga levande ljus. Jag har inte ens hunnit inse att vi snart lever i juletider. Fr.o.m. inkommande helg inleds juletiden för min del. Du fick mig att lite längta efter den! :)

Anonymous said...

Nog måste väl jag också erkänna att inte sällan ljus brinner i min lägenhet. Senast idag tillbringade jag en stund i enbart ljusens sken i den annars mörka lägenheten. I bakgrunden ljöd denna gång red hot chilli peppers, för att ta lite paus från stockholms akademiska herrkörs julskiva. På bordet dekorerar som ljusens sällskap också en kopp utmärkt pressokaffe.

Nog måste man säga att julen har kommit till stan. Överallt märker man att mänskor är på bättre humör, och ler mera. Då kan man konstatera att man är inne i juletiden.

Hanna said...

Haha, henriks svar e nästan som ett eget inlägg :)