29.11.11

Föder bejbisar

Blev idag inlåst på kvinnokliniken för de följande 6 dagarna och 5 nätterna. Vi är en grupp på 5 studerande (som varit en grupp hela hösten) som dagarna och nätterna i ända bara skall hjälpa till att ta ut barn som vill ut :D Vet inte vad som rä SAOLs definition, kunde det vara att jag "föder barn"?

Ja har sett framemot denna vecka redan i många år. Den heter Fornix-veckan och är alltid omtyckt även om livet utanför är på paus hela veckan och sömntimmarna blir få. Nu har vi ju nät här så helt isolerade e vi ju inte: facebook och bloggar är bra att ha nu :) Sen tänkte jag läsa flitigt gynekologi och eventuellt skriva en artikel till någon tidning. Och blogga såklart, har mycket på hjärtat. För att inte lova alltför mycket kan jag ändå säga att jag vill skriva om abort, NOSA (blir då kanske en artikel) och om journalism. Dessa är saker som är på mitt hjärta nu.

Veckan på kvinnis "förgylls" för min och kurskompisarnas del av att jag genomgår ett epikutantest samtidigt så ja får inte duscha på 6 dagar :D hahahaaa. Hela övre ryggen är täckt av små koppar som har någo kemikalier i sig och ryggen och huden runtomkring (dvs kroppen) skall hållas torr i följande vecka. Dvs ingen dusch, men itne heller svett, inte det minsta. Det blir nog en större utmaning än att inte duscha :D Kan avslöja hur det gick om 6 dagar.

Nu börjar jag snart bli otålig. Finlands största förlossningssjukhus och inga bejbisar på 6 timmar?!? Eventuellt skulle det löna sig att sova litet inför nattens möjliga förlossningar. Adjö vänner och läsare!

2 comments:

freja said...

förlösa heter det.

Sofie said...

Jag tänker säga det igen: Härligt att läsa dina inlägg! Hoppas du fortsätter skriva! :)