11.4.10

Stressad hypokondriker

Min kropp e nog sån att den int ger så mycket uttryck för mitt psykiska tillstånd sådär i allmänhet. Men nu har jag börjat få otäcka hjärtklappningar, susningar i öronen och snabb puls. Efter att redan ha studerat en tid börjar jag känna igen hur saker borde fungera och hur de inte borde vara. Och när jag även känner till riskerna som kommer av att saker är fel blir jag ju nervös. Nu är det ingen sjukdom jag har eller något som är fel, men som medicinare kollar jag upp alla symptom väldigt noggrannt.

Den bästa läkaren är ändå mamma. Hon vet exakt vad det är som jag har, alltid. Så hon säger hela tiden: "Hanna e du stressad o vad stressar dig?" Sen bryter hon ner alla mina stressmoment i små delar. Ok, det tar ju inte bort stressen, men det lindrar den när man har lite mera kontroll. Fast vardagen löper ju trots stress o allt annat. Men i något skede måste det komma en utlösning så att man får vila och koppla av efter att stressande sakerna blivit skötta. Det kommer snart... :)

1 comment:

Annie said...

Ska bli kul! Jag känner igen mig. :)