10.12.08

It's about the cross

"Nyt puhutaan jo lomasta, eikä sitä voi kutsua enää taantumaksi." Så talar nån fd. riksdagsledamot och bankdirektör. Eller månne han sa lama iställe? :D Nå, hursomhelst börjar min 1 månaders slappa regression (rekreation... :P) imorgon kl. 1200am. Så tar jag mig iväg till Tyskland på fredagmorgon o stannar där i en vecka o shoppar o ser mig omkring.
Ja, julen jaa. Om exakt 2 veckor är det ca 2000 år sedan Jesus föddes. Hitta en bra julsång på Youtube. Go Fish - About The Cross. Lyssna o ta till er. Trots sångens äkta viktiga budskap gläder jag mig storligen för julfriden, familjen, givandets glädje, snön (den gör sitt bästa), känslan helt enkelt. En underbar tid, ta vara på den!

2 comments:

Anonymous said...

Hit lyckades jag komma när jag sökte efter texten till Carola´s julsång "En stjärna lyser så klar" som du hade på ett av dina inlägg år 2005.

Så jätte bra... min 8 åriga dotter ska sjunga den i skolan nästa vecka och vi behövde texten.

Tack !

Kram Kram

Hanna said...

Roligt att min blogg kunde hjälpa dig! Guds frid i adventstid!