11.2.11

Vardagliga iakttagelser

Sömn är det bästa som finns. Ärligt talat, bättre än mat. Kanske jag aldri varit så matdepriverad som jag lidit brist på sömn de sista veckorna, men nu vet jag känslan. Sömn är värdefullt!

Att göra hemmasaker, som bakning och städning är också skönt. Man tror det är jobb och slit, men det är egentligen avkoppling. Som en av prästerna i Kenya sade: arbete är bara det man inte hamnar göra i himlen och jag hoppas iaf att bakning finns i himlen :).

Guds ledning är påtaglig varje dag. Han visar varje solig dag: här är jag. Andra dagar, då kanske solen är absent eller Han annars vill visa sig på annat sätt sänder Han en viktig människa i vår väg. Han har så många sätt, men vi är så tröga att fatta det. Gud leder oss varje dag och är synlig för oss varje dag. Inte minst i bönen och sitt Ord.

Varje gång jag läser Bo Branders predikningar vill jag utropa: Amen Brother! Han har så visa ord, bibelställen jag inte förstått mig på till 100% (okej, inte ens till 10%) och glädjen och friheten i att få vara kristen. Helt enormt bra hans bok Ett år med Jesus. Ja tar gärna en livstid :)

No comments: