13.12.09

Endast tomten är vaken

Må nu medges att jag (igen) lider av post-exam-stress. Allt som samlats under tentläsningsivern måste göras nu. Nåja, jul e ändå kul o nog har jag lov och får göra en massa roliga saker.

Jag lider av svag nedstämdhet likaså. Kan bero på trötthet och sena kvällar, vilka dels är sköna, men samtidigt ack så skadliga för piggheten och den skyddande okänsligheten som råder i mig annars. Okänslighet är behändigt. Man märker det när man mist den. Dock inte att förväxlas med likgiltighet.

Så just nu råder det ytterst blandade tankar i huvudet på denna unga tös. Tankar är bra, blandade kan vara bra, men bara till en viss gräns och den har nu överskridits. Tiden som tankarna tar och oron samt de andra känslorna de orsakar är inte fördelaktiga.

Joo... man (jag) får vara glad att jag har Herren till hjälp. De sku på nåt sätt vara så meningslöst och ensamt annars. Tänk att kämpa med tankar i den tron att det inte finns någon högre mening med våra liv på jorden. Då skulle vi (jag) inte kunna lita på att vad som än händer, sker det i enlighet med min Skapares planer och enligt det som Han har tänkt att är bäst för mig. Jag finner tröst i Herren. Vilken trygghet.

No comments: